İsmailli Zeybeği - Soma Cenkyeri Kasabası

Manisa Yöresi Hakkında

Moderatör: Vahit.efe

alexds20
Kızan
Kızan
Mesajlar: 110
Kayıt: 22 Kas 2008, 19:04
İsim: Önder
Cinsiyet: Bay
Memleket: İzmir
Yaşadığı Şehir: İzmir
Oynadığınız Ekip: Ege Universitesi

Re: İsmailli Zeybeği - Soma

Mesajgönderen alexds20 » 02 Kas 2010, 02:44

CHuN-LI yazdı:8 yıl bergamanın poyracık kasabasında yaşadım. bergama dediğimiz oyun orda da her düğünde oynanıyor.. ama o yörede çok fazla düğün görmeme rağmen bu oyunun yapısı bana hala çok ilginç geliyor :)


Poyracık Bergama'ya bağlı bir kasaba değil yanlış bilgilendirme olmasın orası Kınık ilçesine bağlı :)

Kullanıcı avatarı
aseymen
Yönetici
Yönetici
Mesajlar: 1536
Kayıt: 03 Haz 2008, 22:59
İsim: Kadir F. Dansman
Cinsiyet: Bay
Memleket: Ankara
Yaşadığı Şehir: İstanbul

Re: İsmailli Zeybeği - Soma

Mesajgönderen aseymen » 02 Kas 2010, 10:26

paguass yazdı:sevgili kamer oynanıyorsa yöre kültüründe vardır arkadaşım bu arada aramıyorsun hiç kızıcam sana artık neyse bergamanın çit vuruşu tek vuruşu ve gayda çeşitleri vardır kasap tarzında hora tarzında sirto tarzında oynanır bunu gören birisin aslında değilmi kamer ayrıca evet zeybek kültürünün içinde bunun olması hem ilginç hemde bence çok güzeldir .....

hasan hocam , ben bu oyunların zeybek kültürü kapsamında değerlendirilebileceği konusunda seninle hemfikir değilim.
bu tür oyun karakteri seninde çok iyi bildiğin gibi üsküpten silivriye kadar uzanan coğrafyaya ait. Bu oyunun ikinci balkan harbi sonrası yaşanan göçlerden sonra ortaya çıktığını düşündürüyor , zira kurtuluş savaşı sonrası yaşanan mübadelede gelenler ağırlıklı selanik ve girit bölgesinden gelenler. Müşahhas olarak ifade edemeyeceğim ama nedense bu oyun karakterinin daha bir makedon veya arnavutlara ait olduğunu düşünüyorum.
zaten oyunun somada ve balıkesirde dahi bergama adıyla anılması , oyunun bergama havalisine yerleşen yoğun bir balkan göçmen topluluğundan yayıldığını gösteriyor.
Koç gibi meydanlarda dönenlerdeniz
Biz vatan uğruna ölenlerdeniz

Kullanıcı avatarı
paguass
Baş Zeybek
Baş Zeybek
Mesajlar: 645
Kayıt: 25 Ağu 2009, 13:07
İsim: Hasan Türken
Cinsiyet: Bay
Memleket: İzmir
Yaşadığı Şehir: İzmir

Re: İsmailli Zeybeği - Soma

Mesajgönderen paguass » 02 Kas 2010, 14:48

ben zeybek kültürü içinde değerlendirmiyorum halk kültürü içinde tasnif ediyorum oda bir kültür bende balkan ve ada kültürü ile ilişkilendiriyorum zaten bu arada poyracık kınığa bağlı bir belde ama bergamaya 10dk. uzaklıkta aynı kültür içinde yani kaldıki kınık ilçesi bergamadan ayrılma bir yapı

Kullanıcı avatarı
CHuN-LI
Yönetici
Yönetici
Mesajlar: 115
Kayıt: 10 Ağu 2010, 14:19
İsim: Kamer Kılınç
Cinsiyet: Bayan
Memleket: İzmir
Yaşadığı Şehir: İzmir
Oynadığınız Ekip: BORDER

Re: İsmailli Zeybeği - Soma

Mesajgönderen CHuN-LI » 02 Kas 2010, 20:31

aslında düşündüğüm zaman bir çok zeybekte kol tutuşlu adımlar var, ilk aklıma gelen ötme bülbül mesela :) bunu bu meslekle alakam olmadan çok önce görmüştüm şimdi çok daha fazla ilgimi çekiyor,bazen garipsiyorum, hoşuma da gidiyor tabii ki abi ;)

Kullanıcı avatarı
paguass
Baş Zeybek
Baş Zeybek
Mesajlar: 645
Kayıt: 25 Ağu 2009, 13:07
İsim: Hasan Türken
Cinsiyet: Bay
Memleket: İzmir
Yaşadığı Şehir: İzmir

Re: İsmailli Zeybeği - Soma

Mesajgönderen paguass » 02 Kas 2010, 22:26

kol tutuşmalı zeybeğe vehbi usta da örnektir kamercim bilgin olsun yeni sergilenen oyunlarımızdan...

Kullanıcı avatarı
CHuN-LI
Yönetici
Yönetici
Mesajlar: 115
Kayıt: 10 Ağu 2010, 14:19
İsim: Kamer Kılınç
Cinsiyet: Bayan
Memleket: İzmir
Yaşadığı Şehir: İzmir
Oynadığınız Ekip: BORDER

Re: İsmailli Zeybeği - Soma

Mesajgönderen CHuN-LI » 07 Kas 2010, 00:41

vehbi ustayı izleyip izlemediğimi hatırlamıyorum.ilk aklıma geleni yazdım, aslında kol tutuşlu çok fazla zeybek var.. özellikle son yarışmalarda çok sık gördüm.. poyracık'ın kınık'a bağlı olduğunu elbette biliyorum.. ama oradan kalma bi ağız alışkanlığı diyelim.kınık çok bilindik bi ilçe olmadığı için genelde bergama diye anlatılır.,(kınık da eskiden bergama'ya bağlıymış) ayrıca hasan abinin de dediği gibi bergamayla poyracık arası da 10dk uzaklıktadır. bu çok da önemli bi ayrıntı değil bana göre :) ilçeleri değil oyun yapılarını tartışıyoruz ;)

Kullanıcı avatarı
paguass
Baş Zeybek
Baş Zeybek
Mesajlar: 645
Kayıt: 25 Ağu 2009, 13:07
İsim: Hasan Türken
Cinsiyet: Bay
Memleket: İzmir
Yaşadığı Şehir: İzmir

Re: İsmailli Zeybeği - Soma

Mesajgönderen paguass » 07 Kas 2010, 00:50

haklısın kamerciğim ben bilmeyen arkadaşlar yanlış kanıya varmasınlar diye açıklama getirmiştim senin bilmediğini kast etmek için değil yanlış anlama ...

Kullanıcı avatarı
CHuN-LI
Yönetici
Yönetici
Mesajlar: 115
Kayıt: 10 Ağu 2010, 14:19
İsim: Kamer Kılınç
Cinsiyet: Bayan
Memleket: İzmir
Yaşadığı Şehir: İzmir
Oynadığınız Ekip: BORDER

Re: İsmailli Zeybeği - Soma

Mesajgönderen CHuN-LI » 07 Kas 2010, 02:40

estafurullah abi.bende direk sana yanıt olarak yazmadım.. eğer ilçe muhabbetinden söz ediyorsan özellikle kınık diye üstünde duran arkadaşaydı o cevap..


“Manisa Yöresi” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir